Thursday, July 06, 2006

tugu peringatan

Pada suatu hari, seorang doktor pakar jantung
meninggal dunia. Untuk mengenang jasanya,
keluarganya sepakat untuk membuatkan
sebuah tugu peringatan di kuburnya berbentuk
jantung. Upacara pengkebumiaan pun berjalan
dengan lancar.

Satu bulan kemudian, seorang doktor pakar
mata pula meninggal dunia.Seperti yang
sudah?, ahli keluarganya sepakat untuk
membina sebuah tugu berbentuk mata di
kuburnya bagi mengenang jasa? beliau.
Upacara pengkebumiaan beliau juga berjalan
dengan lancar

Setelah selesai, para hadirin berangkat pulang,
hanya tinggal seorang saja yang masih
merenung sendirian di pinggir makam si doktor
itu. Salah seorang doktor yang lain melihatnya
dan segera menghampirinya.

"Sudahlah, yang berlalu biarlah berlalu. Tak
usah engkau fikirkan lagi " kata si doktor.

"Saya tidak tahu apa yang harus saya katakan
kepadamu," kata lelaki itu.
"Mengapa pula, mana tahu mungkin saya
dapat membantu" jawap si doktor itu.
"Saya sedang memikirkan bagaimana pula
upacara pengkebumian saya nanti" kata lelaki
itu.
"Mengapa pula ?" tanya doktor tersebut.
"Saya seorang doktor pakar penyakit kelamin"
jawap lelaki itu sugul...

No comments:

Followers

Blog Archive

Stat Counter