Wednesday, July 05, 2006

burung saya

Ada seorang lelaki tua yang hobinya memelihara
banyak burung. Pada suatu pagi, semua burung
kesayangannya telah hilang. Merasa si pencuri sudah
keterlaluan, lelaki tua itu pun membawa masalah ini di
perjumpaan mingguan di kampungnya.

Lelaki tua : "Siapa disini yang ada burung?" Seluruh
penduduk laki-laki segera berdiri. Menyedari
kesilapannya dalam cara bertanya, lelaki itu menambah
"bukan itu maksud saya". Lalu di ajukan soalan yang
lain....... "maksud saya adalah, siapa yang pernah
lihat burung?"

Maka seluruh penduduk wanita berdiri. kerana
menyedari pertanyaannya masih tidak betul, maka dengan
muka merah dia menyambung, "maaf, bukan itu maksud
saya". Sekali lagi dia cuba bertanya, "maksud saya
adalah siapa yang pernah lihat burung yang bukan
miliknya"? Separuh penduduk wanita berdiri.

Muka lelaki itu makin merah, dan juga makin gugup,
segera berkata lagi,
"maaf sekali lagi, bukan ke arah itu pertanyaan
saya, maksud saya adalah, siapa yang pernah lihat
burung saya?"

Lalu, Isteri lelaki itu pun pun berdiri....

No comments:

Followers

Blog Archive

Stat Counter