Wednesday, July 26, 2006

pakcik dan saintis

Ader ler sorang saintis nih, kira kepandaian dia mmg superb ler tp dia nih mmg sgt suka ler menunjuk2 apa yang dia tau… sehingga la satu ari tuh dia terjumpa srg pakcik ni dalam train dok sblah dia… saintis nih tgh boring jd dia pon nak mengeksenkan dri ler kat pakcik nih… cam gini citer dia…

Saintis: semekom pakcik…
Pakcik: telekom, mende ko nih?
Saintis: ASSALAMUALAIKUM PAKCIK (tambah volume)
Pakcik: woo… waalaikumusalam, kenal ke?
Saintis: x, tp nak bekenalan la nih, saya karim bin kulup, saya keje saintis pakcik.. kat kl nun.. saya nih pakcik tnya pi lah apa pon, suma saya tau…biologi, fizik, kimia, astronomi, astro ria, asam boy… suma saya tau…
Pakcik: oooo cam gi….
Saintis: (menyampuk) x pe, pakcik x yah ler puji2.. slalu sgt dah saya di puji.. almaklum la saya nih low profile..
Pakcik: (cisssss) oooo ye ke… tp tul ke? X nampak cam pandai pon, cam baboon ader ler…(smbil terkekeh kecil kecilan)
Saintis: (cisssss balik) pakcik x cayer ke, apa kata kita bertaruh, srg sribu…pakcik leh tnya apa pun kat sayer…kalo saya leh jawab meh sribu, kalo x leh saya bg pakcik sribu…
Pakcik: x nak lah, pak cik ader sggit jer, ni pon nak wat bli kopok lekor jap g…
Saintis: x pe, saya brtaruh sribu, pakcik sggit dah ler, asalkan saya leh tnjuk kan ketereran saya nih…
Pak cik: x na…….okeh2, jom2…(stlah saintis tu letak rafle m16 kat leher pakck tuh)
Saintis: okeh, skang pakcik tnya lah saya apa pon……
Pakcik: errr….apa menetang yang ader ekor lapan blas, mata tujuh beserta c lense, gigi kuning suma, vegetarian dan bersifat sopan santun bila makan mlm bersama keluarga..
Saintis: haaaa (mulut trnganga) errr…. Cipan afrika?
Pakcik: salah
Saintis: errr unta kembar siam yg dibelasah yahudi?
Pakcik: huh.. kata pandai (sambil wat muka mengsinis)
Saintis: err haaa… sotong rabun?
Pakcik: salah jugak…

Keadaan itu berterusan shgga ketapi pn berenti.. dan suma jwapanya salah…

Saintis: saya fed up dah, nah sribu.. skang bgtau jawapan dia..
Pakcik; tenkiu2, hehe..(berangan2 nak cari GRO jap lg)… jawapan dia ialah……..x penah wujud pn menatang tuh kat dunia nih,,, nah amik ko singgit….
Saintis: haaaaaa……..(pengsan sambil mulut berbuih)

Pakcik tu pon lompat kuar dr train dan berlari 400m berpagar tnda gembira….


Moral: slalu la bawak singgit kalo naik train….

No comments:

Followers

Blog Archive

Stat Counter