Thursday, July 06, 2006

barang yg tak pernah guna

ida dan Zaidi telah berkahwin selama 20 tahun. Suatu hari ketika Ida balik dari menjenguk ibunya, dia mendapati Zaidi sedang bermain seks dengan perempuan muda di biliknya.

Dengan marah, Ida menghempas pintu dan berlari meninggalkan rumah. Zaidi mengejarnya sambil berkata, "Dengar dulu penjelasan dari abang. Paling tidak sebelum awak pergi, awak tahu punca kejadian ini." Agak kebingungan, Ida menghentikan langkahnya.

"Tadi waktu balik dari pejabat, abang ternampak perempuan muda ini di tepi jalan, dengan pakaian compang camping dan basah akibat hujan. Merasa kasihan, abang bawa dia kerumah. Dia lapar, jadi abang bagi makanan yang awak simpan di stor, yang awak tidak mahu lagi. Lalu abang bagi pakaian awak yang sudah lama tidak dipakai kerana sudah kecil dan abang lihat dia tidak pakai selipar, jadi abang bagi selipar awak yang tidak dipakai lagi kerana sudah ketinggalan zaman. Terus abang bagi dia baju hujan yang dulu abang belikan untuk ulang tahun perkahwinan kita, tapi tidak pernah awak pakai kerana warnanya tidak cantik," kata suaminya.

Dia menambah, "Sebenarnya perempuan tersebut sudah nak pergi tadi..." "habis kenapa dia masih disini?" soal isterinya "Sebelum Perempuan itu pergi tadi.. dia sempat bertanya..." "Masih ada lagi tak barang yang tidak pernah lagi diguna oleh isteri Encik?"

No comments:

Followers

Blog Archive

Stat Counter