Friday, June 30, 2006

kisah koperal dan sarjan

Cerita nya macam nie....Hiduplah seorang sarjan askar ngan koperal nya kat muka bumi nie.. Mereka dua orang nie memang rapat giler. Sampaikan makan pun sesama, tido pun sesama, gi toilet pun sesama. Pendek kata segala2nya sesamalah.... Dalam rapat2 diorang nie, si koperal kadang kadang meluat gakngan perangai si sarjan nih.

Maklumlah, sarjan... semuanya nak kena ikut arahan dia. Semuanya sarjan yang betul. Kadang2 dibulinya si koperal nie. Nak buat macam mana si koperal nie, dia pun diamkan ajelah. Nak ikutkan rasa hati nak aje kenakan sarjan nie sekali.

Kisah nie bermula bila tiba waktu cuti.Si sarjan nie pun ajaklah koperalnya gi jenjalan makan angin ngan naik kereta api. Punyalah sendat gerabak.... Nasib baiklah ada dua tempat kosong lagi untuk diorang nie. Kebetulan pulak seat diorang ni berhadapan ngan sorang awek seksi ngan nenek tua nya. Si sarjan nie duduk depan nenek tua nie, maka si koperal duduklah depan si awek seksi lagi cun nie.... Dipendekkan cerita... sapa tak tahan godaan woi bila duduk depan awek seksi...skirt pendek, baju tak de lengan. So si koperal ni pun tak tentu arahlah duduk nya. Niat dihati nak aje tegur minah nie, tapi tak berani sebab sarjan nya kat sebelah. Nak pulak nenek nya pandang semacam je kat dua orang nie...."Nak ngurat cucu aku le tuh...macam aku tak tau...." hati nenek berkata. Jeling punya jeling, terkenyitlah pulak mata si koperal nie. Awek ni pun mungkin dalam ketegori gatal gak balaslah kenyit mata sambil jelirkan lidah nya. Menjadi jadi pulak isyarat si koperal ngan si awek nie.

Dipendekkan cerita lagi... sebaik sahaja kereta api lalu kat terowong, suasana menjadi gelap gelita. Serentak ngan itu terdengar lah bunyi..

"Cuppp...Muahhhhh.....!!! Pannggg!!!!....Adoiii!!!..."

Lepas jer terowong, terang balik. Keempat empat mereka diam sahaja sambil berkata dalam hati. Nenek.."Berani dia cuim cucu aku.Nasib baik cucu aku lempang dia.."

Awek.."Yang mana satu yang cium aku tadi? Sapa yang kena lempang ngan nenek? Kesian nya sapa yang kena lempang tadi!!!!

Sarjan.."Sial punya koperal..! Kau yang cium tak pasal2 aku yang kena lempang ngan awek ni.."

Koperal.."Yess!!!! Dapat gak aku cium awek ni.....yang best nya sarjan pun aku dapat lempang sekali..... Puasnya hati.... kuikuikuikui.....!!!!'

No comments:

Followers

Blog Archive

Stat Counter