Friday, June 30, 2006

kisah 3 mualigh

Tersebut kisah di dulu kala ada 3 orang mualigh datang ke sebuah negara di timur tengah untuk menyibarkan ajaran agamanya sing songsangnya. Mereka terdiri daripada Mubaligh Amerika, Mubaligh Europe dan Mubaligh Irish. Dipendekkan cerita, setelah ketahuan Raja yang memerintah.... maka ketiga-tiga mereka ditangkap dan di bicarakan di hadapan mahkamah keadilan yang di mejistrate kan oleh raja itu sendiri.

Raja : Mubaligh Amerika.... kamu didapati bersalah dan di jatuhkan hukuman mati.... namun kamu boleh pilih samaada nak kena pancung atau "Muzambig"...?

(Muzambig ialah lorong yang di diami oleh segolongan gay....maka sesiapa memilih hukuman ini dia akan melalui lorong ini sehingga kehujung pintu keluar sejauh 100m dah selepas itu beliau akan bebas. Namun semasa perjalanan, siap ler bontot kena taler ngan gay-gay yang beratus-ratus orang didalamnya)

Mubaligh Amerika: Saya pilih muzambig...(dalam hati.... takper la.... asalkan lepas dari hukam mati kena pancung)

Raja :Bukakan pintu muzambig dan masukkan mubaligh Amerika kedalamnya..

(di pendekkan cerita....naik lunyai lobang bontot mubaligh amerika tu kena taler kat gay-gay disepanjang lorong dan akhirnya.... beliau pun sampai kehujung pintu dan bebas.....)

Mubaligh Amerika: Baguslah aku dah terlepas dari hukuman mati......

Raja : Mubaligh Europe, kamu didapati bersalah dan dijatuhkan hukuman mati... namun kamu juga di berikan dua pilihan samaada nak kena pancung ker atau muzambig???

Mubaligh Europe : Muzambig tuankuuuuuuuuuuuu....!!!

(maka dibukakan dan dimasukkan lah dia dialah lorong itu sehinggalah sampai kepenghujung pintu dan terlepaslah diaaaa.............)

Raja : Mubaligh Irish, kamu juga didapati bersalah dan.....
Mubaligh irish : hamba sanggup dihukum bunuh demi mempertahankan agama sing songsang yang hamba bawa....!!!(mencelah sebelum raja habis cakap)

Raja : Baiiiiiiiiiiiiiiiiiikkkkk laaaaaaaaaaaaahhhh....... kamu memilih hukuman mati yer....... ok muzambig sampai mati...............

(gedegooooommmm... pintu keluar muzambig di tutup..... dan penduduk muzambig.... bersorak horeeeeeeeeeeeeeeeyyyy....!!!!)

Mubaligh Irish : erk..... gulp....!!!!!!

No comments:

Followers

Blog Archive

Stat Counter