Thursday, June 29, 2006

burung ajaib

Di Bandaraya KL.. Ada seorang penjual burung berkata kepada pelanggannya.. "burung ini bukan sembarang burung. Dia boleh terbang jauh sekali". Kemudian seorang pelanggan berkata "buktikan..". "Boleh" kata si penjual. Sambil melepas burungnya dia berkata "Esok encik kena datang lagi kesini pada masa yang sama!".

Keesokkan harinya pada masa yang sama, dengan disaksikan penonton yang sama. "Lihat..itu burung saya baru saja kembali" kata si penjual. Diparuh burung tersebut ternyata terselit postcard.. "NEW YORK CITY..THE CITY THAT NEVER SLEEPS"

Wuihh!! penonton bersorak. "Hebat!!" fikir mereka semua. Burung tersebut dalam masa 24 jam sudah mencapai NY dan mampu kembali. "Begini encik..kalau burung ini boleh membuktikan kemampuannya lagi saya akan membeli dengan harga 1 juta... dengan syarat terbang lebih jauh dari sekarang dan mampu kembali dalam 24 jam!!" kata si salah seorang dari mereka. "No problem" jawab si penjual."Encik datang esok!!"

Keesokkan harinya di masa yang sama si pembeli tersebut kembali dan membawa wang 1 juta. Ditunggu-tunggu 1 jam, 2 jam, 3 jam, 4 jam masih belum kembali. "Wah belum pernah selama ini. Pasti dia pergi ke hujung dunia" kata pedagang penjual bimbang.

Sejam kemudian burungnya akhirnya balik. "Dari mana ni? aku nyaris terlepas 1 juta tau!!" marah poenjual kepada burungnya. "Dari Kajang.. tuan" jawab si burung ajaib. "Hah?!? Kajang je??? kan dekat tu?!?" "Iya tuan....." jawab si burung "Gila!! kalau Kajang kenapa lambat kembali?? "Mmm.. udaranya segar.. jadi saya pilih jalan kaki saja.." jawab si burung ajaib

No comments:

Followers

Blog Archive

Stat Counter