Thursday, June 29, 2006

1st time speaking

Jamal mengikut kawannya Hafiz ke luar negara.

"Aku susah hati, Hafiz. Nanti kau bercakap orang putih dengan kawan-kawan kau, aku tak faham. Aku bimbang kalau-kalau orang-orang putih kata aku sombong pula,"kata Jamal.

"Kau cakap 'hello' saja kepada kawan-kawan aku. Kalau aku perkenalkan John, kau kata 'Hello John!' Kalau aku perkenalkan William, kau kata 'Hello William!'. Itu saja. Mudah bukan?"

Jamal pun mengikut nasihat Hafiz. Di London, apabila Hafiz memperkenalkan Mary kepadanya, dia berjabat tangan dengan Mary sambil berkata,"Hello Mary!".

Seterusnya, apabila berjumpa dengan Smith,
Jamal berkata,"Hello Smith!"

Pada suatu petang, Hafiz dan Jamal bersua dengan Robert dan isterinya.
Hafiz pun memperkenalkan Robert kepada Jamal. Katanya,

"This is Robert!"

Maka Jamal pun segera berkata,
"Hello Robert!"

Robert pula memperkenalakn isterinya kepada Jamal.

"This is my wife."

Jamal pun segera bersua, "Hello my wife!".

No comments:

Followers

Blog Archive

Stat Counter