Thursday, September 25, 2008

Present untuk Mama

4 adik bradik ni ngah discuss nak kasi aper untuk mak dia org.

Yg pertama cakap "Aku dah bina satu umah yg besar untuk Mama."

Yg kedua lak cakap "Aku dah beli theater yg berharga seratus ribu dollar untuk rumah tu."

Yg ketiga cakap "Aku lak dah beli kan keta Mercedes SL600 untuk Mama."

Adik yg last skali cakap "Korang tau kan Mama suker baca Quran.. tapi dia dah tak leh baca pasal dia tak leh nampak sangat. Jadi aku gi jumper satu ustat ni.. Suroh dia ajar burung kakak tua untuk baca seluruh Quran tu. Ustat tu ambil masa 12 tahun untuk ajar burung kakak tua tu. Aku dah cakap kat ustat tu aku akan derma seratus ribu dollar tiap tahun selama 20 tahun untuk masjid. Mama cuma kena cakap je jus aper yg Mama nak. Burung kakak tua tu leh baca kan untuk Mama."

Adik bradik yg lain semua kagum ngan present adik bongsu mereka tu.
Tak lama kemudian, mak dia org tulis surat untuk berterima kasih kat dia org atas pemberian mereka tu.

Dia tulis "Adam, rumah yg kau bina tu sangat besar. Mama tinggal dalam satu bilik je tapi Mama kena bersih kan seluruh rumah tu. Terima kasih lah yer.

Azam, kau beli kan Mama theather yg sangat mahal, lengkap ngan Dolby sound, leh menampung 50 org. Tapi kawan Mama semua dah meninggal dunia. Mama dah tak leh dengar atau lihat sangat. Jadi Mama tak rasa Mama akan pakai theater tu. Walau bagaimanapun, terima kasih lah yer.

Amin, Mama ni dah terlalu tua untuk berjalan ke sana ke mari. Jadi Mama tak rasa Mama akan gunakan Mercedes tu. Terima kasih lah yer."

Aliff, kau lah satu2 anak Mama yg pikir masak2 sebelom beri present untuk Mama. Ayam yg Aliff kasi tu sangat sedap. Terima Kasih"

No comments:

Followers

Blog Archive

Stat Counter